AKÁR DUPLÁJÁRA IS NŐHET A MERCEDES MOTOROK BEFECSKENDEZÉSI HATÉKONYSÁGA

2014/10/20. - írta: Baton

A németek jövő évi erőforrása még nagyobb előnybe kerülhet a riválisokkal szemben.

Mercedes V6 Turbo - 2014.jpg

A Mercedes úgy fest, nem nagyon ül a babérjain az idei dominanciájuk láttán sem, sőt! A hírek szerint a német gyár a Bosch-sal karöltve egy olyan motorbefecskendezési rendszeren dolgozik, ami jelentősen növelné a motor teljesítményét. Az új technológiának köszönhetően a 2015-ös erőforrás állítólag már a maximálisan megengedett 500 bar nyomással dolgozik az idei 250-nel szemben, és úgy sajtol ki 40 lóerővel nagyobb teljesítményt magából, hogy még kevesebbet is fogyaszt elődjénél. Az idei erőviszonyokat látva ez igencsak aggasztó lehet a többi csapat szempontjából nézve, hiszen mind teljesítmény, mind fogyasztás terén alapos lemaradásban voltak már eddig is a német márkával szemben.

Érdekesség, hogy a Ferrari autóiban dolgozó Magneti Marelli rendszerei már idén is 500 bar nyomással működnek, és jövőre a Honda is ugyanezzel a technológiával vértezi fel a McLareneket, ám a szintén Magneti Marellit használó Renault-k más elvet vallanak. Szerintük ugyanis, amíg a motor nem dolgozik a maximális15 ezres fordulatszámon (jelenleg 10-11 ezren forognak), addig a befecskendezés nyomatékának növelése nem hoz jelentős teljesítménynövekedést.

Nos, jövőre meglátjuk, kinek lesz igaza...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr256810507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása