HAMILTON, ROSBERG ÉS A PSZICHOLÓGIAI HADVISELÉS

2014/11/23. - írta: Baton

Avagy, szájkarate az időmérő után.

Miután Nico Rosberg számára önmagában nem elég a vasárnapi futamgyőzelem a bajnoki cím megszerzéséhez, ezért a német azt reméli, hogy hibára tudja késztetni Lewis Hamiltont, aki ennek következtében a másodiknál rosszabb pozícióba kerül. Az abu-dhabi pole-szerző úgy érzi, csapattársa a Q3-ban elkövetett két hibája (elfékezés) is a nagy nyomás eredménye volt. Miként két hete az interlagosi futamon is azért pördült meg a brit a döntő pillanatban (a bokszkiállások idején, amikor is elévágással próbálta átvenni a vezetést Rosbergtől), mert nagy nyomást gyakorolt rá.

„Én semmit sem veszíthetek, Lewis viszont mindent. Szóval a nyomás az ő vállára nehezül. Ez az én esélyem. Nyomás alatt kell tartanom, amennyire csak lehet. Ha Lewis érzi a nyomást, hibázhat, mint ahogy tette ma vagy Brazíliában. Ott mindvégig tövig nyomtam a gázt, hogy rendkívül magasra helyezzem a mércét, és belehajszoltam abba a hibába. Ha a Williams kicsit közelebb lesz, az máris elég. Ki tudja? Én ezzel próbálkozom, és igyekszem harcba szállni a győzelemért, hogy nyomást gyakoroljak rá” – idézte Rosberget az Autosport.

A német azt azonban hangsúlyozta, a megszerzett első rajtkocka nem bír túl nagy jelentőséggel – noha ez már a 11. idei pole-ja. „Ez idén az egyik erősségem, de ez nem jelent semmit. A vasárnap számít igazán, és ezen a téren sikerült javulnom a közelmúltban, mint azt Interlagos is igazolta” – utalt két héttel ezelőtt aratott győzelmére.

 

„Csak annyit hibáztam ma, mint Nico”

Lewis Hamilton mindeközben nem foglalkozik csapattársa kijelentéseivel, melyeket amúgy is csak pszichológiai trükköknek tart, mellyel a német megpróbálja felidegesíteni őt. „Nem igazán fordítok nagy figyelmet rá! Ma szerintem csak ugyanannyi hibát vétettem, amennyit ő. És ő ráadásul egy extra kört is teljesített a versenyen használandó gumiján, aminek talán holnap még lesz hatása. Nagyon-nagyon kevés hibát vétettünk a szezon során, így nem aggódom. Természetesen Nico mindent megpróbál, hogy boldoguljon a helyzettel, ő így csinálja. Hogy én? Én csak magammal törődöm, és hagyom, hogy a pályán mutatott teljesítményem beszéljen helyettem” – mondta Hamilton a sajtótájékoztatón.

„Nem különösebben vagyok csalódott. De természetesen mindig a pole-ban akarsz lenni. Jó volt a tempóm az időmérőn, de a hosszú etapokon különösen jó. A Q1 és a Q2 is jó volt, a Q3-ban viszont nem sikerült jó kört összeraknom. Nico jó munkát végzett, de csak a holnap számít. Előretekintek, és igyekszem úgy versenyezni, ahogyan mindig is.”

Noha Hamiltonnak vasárnap egy könnyed második hely is elegendő lenne ahhoz, hogy másodszor is világbajnokká koronázzák, ő nem szeretne erre játszani. S elmondása szerint nincs semmiféle nyerő stratégiája holnapra. „Szerintem elég nehéz egy előre meghatározott tervvel nekivágni a versenynek. Minden futamon a győzelem a célom. Minden hétvégén így van. Természetesen mindig próbálod feszegetni a határokat. Nem akarsz túllépni rajtuk, de alattuk sem maradni. A helyzettől függ, hogy mennyire merészkedsz közel hozzá. A legutóbbi versenyen én átléptem a határt, de holnap nem fogom megtenni. Viszont még így is nyerhetek. Majd annak megfelelően hozom meg a döntést, miként alakul a verseny. Már van erről tapasztalatom, jobban felkészültem, mint valaha.”

 

A hiba nem a fékben keresendő

Ami Hamilton ma elkövetett hibáit illeti, Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója cáfolta, hogy azok a Mercedes fékjeivel kapcsolatosak. „Hamilton nem elégedett ezekkel a fékekkel, ezt már elmondta párszor. Az viszont badarság, hogy Lewisnak fékproblémái vannak, még ha most ő arra is panaszkodik. Egész évben ilyen fékekkel versenyeztünk, tehát nem ez a probléma. Lewis egyszerűen mindkét próbálkozása során hibázott kicsit, ami végül döntőnek bizonyult” – vélekedett Lauda a Sky Sportsnak.

„Nico ezzel szemben kétszer is nagyszerű kört rakott össze, és ezzel lenyűgözött. De mindegy, mi történik holnap, én biztosra veszem, hogy holnapra mindketten mindent elfelejtenek, és csak az utolsó versenyre összpontosítanak. Nem tudom, ki nyeri majd a bajnokságot, és melyikük mit csinál a versenyig. Én még nem beszéltem velük, és mindenkinek azt mondtam a csapatban, hogy hagyják békén a srácokat, mert jobb, ha maguk vannak” – fogalmazott az osztrák, megemlítve, hogy a két versenyző nemigen kommunikált egymással ezen a hétvégén.

Forrás. telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr366925227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása