OROSZ NAGYDÍJ - HAMILTON NYERT, VILÁGBAJNOK A MERCEDES

2014/10/12. - írta: Baton

Nico Rosberg a verseny elején hibázott, de végül így is második lett.

Szocsi 2014 Rajt 1.jpg

Hipermodern pálya ide, egyedi vonalvezetés oda, az első Orosz Nagydíj nem tartogatott túl sok izgalmat a száguldó cirkusz szerelmeseinek számára, s némi rosszmájúsággal talán még azt is mondhatnánk, hogy a vasárnapi nap legemlékezetesebb pillanatát nem is a futam, hanem az azt megelőző egy perces megemlékezés szolgáltatta, melyet Jules Bianchi tiszteletére tartottak.

Ennek ellenére a rajt azért nem fulladt teljesen unalomba, a második helyről rajtoló Nico Rosberg ugyanis a kettes kanyarnál megpróbálta kifékezni a pole-ból induló Hamiltont, ám a német túlságosan is rövidre szabta a féktávot, s így kénytelen volt a bukótéren át tovaszáguldani. Rosberg ugyan még így is csapattársa elé került, ám jogtalan előnyszerzése miatt vissza kellett adnia a vezető pozíciót a brit számára, ráadásul az ominózus elfékezésnél olyannyira szögletesre koptak a német abroncsai, hogy az első kör végén kénytelen volt új kerekeket feltetetni, mellyel visszacsúszott az utolsó helyre, a szintén a boxba hajtó Felipe Massa elé.

Az első néhány körben a "bikás" autók csatáját szemlélhettük. A két Red Bull és két Toro Rosso oda-vissza előzgették egymást, mely kavarodásból végül is a tizedik helyről rajtoló Sebastian Vettelnek sikerült legjobban kijönnie, a legrosszabbul pedig az időmérőn szenzációsan teljesítő Daniil Kvyat járt, aki hazai közönsége előtt az ötödik helyről rajtolva már ekkor visszacsúszott a tizedik helyre.

Remekül kapták el a rajtot a Ferrarik is. Fernando Alonso a hetedik helyről indulva rögtön előreugrott a negyedik helyre, Kimi Raikkönennek viszont - szokásához hűen - ezúttal sem volt szerencséje. A finn világbajnok a nyolcadik helyről vághatott neki a futamnak, és Alonsoval együtt ő is kilőtt a rajtnál, ám az első kanyarnál elfogyott a helye, mely által négy pozíciót vesztett.

A futam elején Valtteri Bottas szorosan követte Lewis Hamiltont a második helyen, és sokáig úgy tűnt, a finn tehetség akár még veszélyt is jelenthet 2008 világbajnokára, ám a huszadik kör környékén - valószínűleg a gumik kopása miatt - Hamilton rohamosan növelni kezdte előnyét, és az addigi három másodperc körüli különbséget rövid időn belül tíz másodperc fölé tornázta.

Rosberg időközben folyamatosan lépdelt fölfelé, s mire a élmezőny "kemény magja" megkezdte a tervezett kiállások lebonyolítását, már ő is pontszerzők között autózott, majd a boxkiállásokat követően fel is jött a harmadik helyre. Sebastian Vettel ezzel szemben sok időt veszített kései kiállásának köszönhetően, hisz' míg csapattársa, Daniel Ricciardo a tizenkettedik körben kereket cserélt, őt csak a harmincadik kör végén hívták ki, s az ausztrál így elment a német mellett.

Bottas egy ideig tudta tartani a második helyet a mögötte autózó Rosberggel szemben, ám a világbajnoki címre ácsingózó Mercedeses végül könnyedén hagyta maga mögött finn riválisát, aki a verseny hátralevő részében már csak tisztes távolságból volt képes követni a németet.

Ezt követően a verseny már csak egy igazán említésre méltó momentumot tartogatott, amikor is Romain Grosjean egy előzési kísérlet közepette kiforgatta Sauberes vetélytársát, Adrian Sutilt. A német gond nélkül folytatni tudta a versenyt, ám - az egyébként egyszerű versenybalesetnek tűnő esetért - Grosjeant előbb öt másodperces büntetéssel sújtották, melyet - miután a futam ezt követő részében már nem állt ki - végül a francia összidejéhez írtak hozzá, majd a nagydíjat követően még  két büntetőpontot is kiróttak a Lotus pilótájára.

Az első Orosz Nagydíjat végül Lewis Hamilton nyerte jókora fölénnyel a második helyen célba érő Nico Rosberg, és a kockás zászlót harmadikként meglátó Valtteri Bottas előtt. Miután a Mercedesnek már csak huszonöt pont kellett a konstruktőri bajnoki címhez, a német istálló három futammal a szezon vége előtt matematikailag is bebiztosította első helyét a tervezők versenyében. Hamiltonék ezzel történelmi tettet hajtottak végre, hiszen a Mercedes istálló első Forma-1-es konstruktőri bajnoki címét szerezték meg.

Szocsi 2014 Világbajnok a Mercedes 3 .jpg

AZ 1. OROSZ NAGYDÍJ (NEM HIVATALOS) VÉGEREDMÉNYE 53 KÖR (309, 745 KM) UTÁN:

HELY VERSENYZŐ AUTÓ IDŐ RAJT
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31:50.744 1.
2. Nico Rosberg Mercedes +13.657 2.
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +17.425 3.
4. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.234 4.
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +53.616 11.
6. Fernando Alonso Ferrari +1:00.016 7.
7. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +1:01.812 6.
8. Sebastian vettel Red Bull-Renault +1:06.185 10.
9. Kimi Raikkönen Ferrari +1:18.877 8.
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1:20.067 12.
11. Felipe Massa Williams-Mercedes +1:20.877 18.
12. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1:21.309 17.
13. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Renault +1:37.295 9.
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör 5.
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 kör 13.
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 kör 14.
17. Romain Grosjean Lotus-Renault +1 kör 15.
18. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 kör 21.
19. Marcus Ericcson Caterham-Renault +2 kör 16.
Kamui Kobayashi Caterham-Renault (22. kör) 19.
Max Chilton Marussia-Ferrari (10. Kör) 20.


Leggyorsabb kör:
Valtteri Bottas (53. kör) 1:40.896 

' - Romain Grosjean öt másodperces büntetést kapott

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr286784069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása