Hipermodern pálya ide, egyedi vonalvezetés oda, az első Orosz Nagydíj nem tartogatott túl sok izgalmat a száguldó cirkusz szerelmeseinek számára, s némi rosszmájúsággal talán még azt is mondhatnánk, hogy a vasárnapi nap legemlékezetesebb pillanatát nem is a futam, hanem az azt megelőző egy perces megemlékezés szolgáltatta, melyet Jules Bianchi tiszteletére tartottak.
Ennek ellenére a rajt azért nem fulladt teljesen unalomba, a második helyről rajtoló Nico Rosberg ugyanis a kettes kanyarnál megpróbálta kifékezni a pole-ból induló Hamiltont, ám a német túlságosan is rövidre szabta a féktávot, s így kénytelen volt a bukótéren át tovaszáguldani. Rosberg ugyan még így is csapattársa elé került, ám jogtalan előnyszerzése miatt vissza kellett adnia a vezető pozíciót a brit számára, ráadásul az ominózus elfékezésnél olyannyira szögletesre koptak a német abroncsai, hogy az első kör végén kénytelen volt új kerekeket feltetetni, mellyel visszacsúszott az utolsó helyre, a szintén a boxba hajtó Felipe Massa elé.
Az első néhány körben a "bikás" autók csatáját szemlélhettük. A két Red Bull és két Toro Rosso oda-vissza előzgették egymást, mely kavarodásból végül is a tizedik helyről rajtoló Sebastian Vettelnek sikerült legjobban kijönnie, a legrosszabbul pedig az időmérőn szenzációsan teljesítő Daniil Kvyat járt, aki hazai közönsége előtt az ötödik helyről rajtolva már ekkor visszacsúszott a tizedik helyre.
Remekül kapták el a rajtot a Ferrarik is. Fernando Alonso a hetedik helyről indulva rögtön előreugrott a negyedik helyre, Kimi Raikkönennek viszont - szokásához hűen - ezúttal sem volt szerencséje. A finn világbajnok a nyolcadik helyről vághatott neki a futamnak, és Alonsoval együtt ő is kilőtt a rajtnál, ám az első kanyarnál elfogyott a helye, mely által négy pozíciót vesztett.
A futam elején Valtteri Bottas szorosan követte Lewis Hamiltont a második helyen, és sokáig úgy tűnt, a finn tehetség akár még veszélyt is jelenthet 2008 világbajnokára, ám a huszadik kör környékén - valószínűleg a gumik kopása miatt - Hamilton rohamosan növelni kezdte előnyét, és az addigi három másodperc körüli különbséget rövid időn belül tíz másodperc fölé tornázta.
Rosberg időközben folyamatosan lépdelt fölfelé, s mire a élmezőny "kemény magja" megkezdte a tervezett kiállások lebonyolítását, már ő is pontszerzők között autózott, majd a boxkiállásokat követően fel is jött a harmadik helyre. Sebastian Vettel ezzel szemben sok időt veszített kései kiállásának köszönhetően, hisz' míg csapattársa, Daniel Ricciardo a tizenkettedik körben kereket cserélt, őt csak a harmincadik kör végén hívták ki, s az ausztrál így elment a német mellett.
Bottas egy ideig tudta tartani a második helyet a mögötte autózó Rosberggel szemben, ám a világbajnoki címre ácsingózó Mercedeses végül könnyedén hagyta maga mögött finn riválisát, aki a verseny hátralevő részében már csak tisztes távolságból volt képes követni a németet.
Ezt követően a verseny már csak egy igazán említésre méltó momentumot tartogatott, amikor is Romain Grosjean egy előzési kísérlet közepette kiforgatta Sauberes vetélytársát, Adrian Sutilt. A német gond nélkül folytatni tudta a versenyt, ám - az egyébként egyszerű versenybalesetnek tűnő esetért - Grosjeant előbb öt másodperces büntetéssel sújtották, melyet - miután a futam ezt követő részében már nem állt ki - végül a francia összidejéhez írtak hozzá, majd a nagydíjat követően még két büntetőpontot is kiróttak a Lotus pilótájára.
Az első Orosz Nagydíjat végül Lewis Hamilton nyerte jókora fölénnyel a második helyen célba érő Nico Rosberg, és a kockás zászlót harmadikként meglátó Valtteri Bottas előtt. Miután a Mercedesnek már csak huszonöt pont kellett a konstruktőri bajnoki címhez, a német istálló három futammal a szezon vége előtt matematikailag is bebiztosította első helyét a tervezők versenyében. Hamiltonék ezzel történelmi tettet hajtottak végre, hiszen a Mercedes istálló első Forma-1-es konstruktőri bajnoki címét szerezték meg.
AZ 1. OROSZ NAGYDÍJ (NEM HIVATALOS) VÉGEREDMÉNYE 53 KÖR (309, 745 KM) UTÁN:
HELY | VERSENYZŐ | AUTÓ | IDŐ | RAJT |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31:50.744 | 1. |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +13.657 | 2. |
3. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +17.425 | 3. |
4. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +30.234 | 4. |
5. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +53.616 | 11. |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | +1:00.016 | 7. |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +1:01.812 | 6. |
8. | Sebastian vettel | Red Bull-Renault | +1:06.185 | 10. |
9. | Kimi Raikkönen | Ferrari | +1:18.877 | 8. |
10. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | +1:20.067 | 12. |
11. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +1:20.877 | 18. |
12. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | +1:21.309 | 17. |
13. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso-Renault | +1:37.295 | 9. |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1 kör | 5. |
15. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 kör | 13. |
16. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 kör | 14. |
17. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +1 kör | 15. |
18. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1 kör | 21. |
19. | Marcus Ericcson | Caterham-Renault | +2 kör | 16. |
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | (22. kör) | 19. | |
Max Chilton | Marussia-Ferrari | (10. Kör) | 20. |
Leggyorsabb kör: Valtteri Bottas (53. kör) 1:40.896
' - Romain Grosjean öt másodperces büntetést kapott
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.