Jules Bianchi a Japán Nagydíj 43. körében szenvedett súlyos balesetet, mikor is a pálya szélén mentést végző munkagépnek csapódott. A Marussia fiatal tehetségét eszméletlen állapotban szállították kórházba, ahol életmentő beavatkozást kellett rajta végrehajtani. Bianchit azóta is az intenzív osztályon ápolják, s az állapota azóta is kritikus, de stabil.
Nos, most kiderült, hogy az orvosok szerint már az is csodának tekinthető, hogy a francia pilóta egyáltalán még életben van, miután kiderült, Bianchi fejét 92(!) G-s terhelés érte a becsapódás pillanatában. Összehasonlításképp: a Forma-1-es pilótákra a versenypályán maximálisan nagyjából 5 G-s terhelés hat, míg a vadászpilóták szervezetét is "csupán" 11-12 G-s erőhatás éri egy-egy durvább manőver kivitelezésekor. A Forma-1 történetében mért eddigi legnagyobb erőhatást Luciano Burti 2001-es belgiumi baleseténél mérték. A brazil pilóta 155 km/órás sebességgel csapódott a gumifalba, melynek következtében 86 G-s erő hatott a szervezetére. Burti felépült a sérüléséből, ám a baleset következményeit évekbe telt, mire le tudta küzdeni. A szóban forgó balesetétől azonban nagyban különbözik Jules Bianchi esete, hisz' míg a brazil versenyző egy gumifalat talált el, francia kollégája egy 9 tonnás darus kocsinak ütközött, melyet a becsapódás ereje 5 méterrel hátrébb is sodort.
Az FIA természetesen azóta már dolgozik rajta, hogyan is lehetne az ehhez hasonló baleseteket megelőzni, illetve elkerülni, ám azt mindenkinek be kell látnia, hogy Bianchi balesete egyedülálló, s csak a körülmények szörnyű összjátékának a következménye. Szerencsére korábban még sohasem volt ehhez hasonló baleset, és reméljük, hogy soha többé nem is lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.