V6-OS IKERTURBÓK 2016-TÓL?

2014/11/22. - írta: Baton

A Red Bull most ezzel az ötlettel állt elő.

Tovább folyik a vita a motorok és a motorfejlesztés kérdésében. Miután egyre inkább úgy tűnik, hogy a Ferrarinak és a Renault-nak nem sikerült meggyőznie a Mercedest arról, hogy engedélyezze az eddigi korlátozások feloldását, lehetővé téve a szezon közbeni fejlesztéseket, s ezáltal felzárkózásukat, a Red Bull most egy újabb javaslattal állt elő. Ennek középpontjában a költségcsökkentés áll (legalábbis ők ezt sugallják.)

„A sport egyik nagy problémáját jelenleg a költségek jelentik, és a legtöbb pénzt az erőforrásokra költjük” – állapította meg Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. A brit előrevetítette, hogy a motorszabályok 2015-re várhatóan már nem fognak módosulni, ám szerinte a 2016-os évadra mindenképpen változtatniuk kell valamin. Bernie Ecclestone Abu-Dzabiban elárulta, ő annak örülne a legjobban, ha visszatérnének a V8-as motorokra. Erre azonban vélhetően nem bólintanának rá a gyártók (pl. a Mercedes és a direkt a V6-os hibrid technológiák miatt visszatérő Honda sem).

Megoldásként a Red Bull most felvetette, hogy a jövőben térjenek át az ikerturbós motorokra, melyeket egységesített hibrid rendszerrel látnának el. „Miért nem fogjuk a mostani V6-os turbókat, és felejtjük el az egész hibrid dolgot? Építünk belőlük ikerturbókat, lemondunk az üzemanyag-átfolyás korlátozásáról, visszanyerjük a hangerőt, és könnyedén kihozunk belőle nyolcszáz lóerőt” – idézte a tanácsadó Helmut Markót az Auto Motor und Sport.

„Így megtarthatnánk a mostani motorokat, de pénzt takarítanánk meg. Kiszámoltuk, hogy ezzel a partnereknek legfeljebb nyolcmillió eurót kéne fizetniük. Ha újra szabadabbak lehetnénk az aerodinamika terén, és nagyobb erő állna rendelkezésünkre, olyan bajnokságot kapnánk, amit a versenyzők és a mérnökök is szeretnének. Akkor azonnal két másodpercet gyorsulnánk, és amiatt se kéne panaszkodni, hogy egy tizenhét éves versenyzőt ültetünk az autónkba. És ha álszentek akarunk lenni, akkor egységes KERS-t is beépíthetünk” – fogalmazott az osztrák.

Horner szerint javaslatukkal nem csupán a kisebb csapatok, a motorgyártók is jól járnának, s így a sportág is vonzóbbá válna más márkák számára is. „Egy motorgyártó erőforrásainak teljes költsége eléri az egymilliárd eurót. Ennek jelentős része a partnercsapatokat terheli. Ha egyszerűsítenénk az erőforrásokat – talán megőrizve a V6-os motort, de ikerturbóval és talán egységesített energia-visszanyerő rendszerrel ellátva –, azzal drasztikusan csökkennének a költségek. Egyetlen gyártó számára sem elfogadható, hogy olyan mértékben költekezzünk, mint jelenleg. Ezért talán egyszerűsítenünk kéne a motorokat, mert ha a fejlesztésre ilyen sokat költünk, képtelenek leszünk új gyártókat idecsábítani. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a sportág elég vonzó a gyártók számára” – idézte a BBC a Red Bull csapatfőnökét.

A rivális Mercedes természetesen továbbra sem ért egyet álláspontjukkal. Toto Wolff, a németek sportigazgatója szerint Horner téved, mivel a Honda érkezése éppen azt bizonyítja, hogy az új technológia elég vonzó. „Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy csökkentenünk kell a költségeket. De az idő kerekét nem fordíthatod vissza. Az F1 a csúcs, és az új erőforrások hozták vissza a Hondát is, miközben a jelenlegi szabályok bevezetését a Renault javasolta. Ez a technológiák kirakata, amely vonzó a szponzorok számára. Ha oly módon változtatunk a szabályokon, ahogy azt mondják, azzal azt bizonyítanánk, hogy nem aggódunk az F1-ért, mert a költségek így csak növekednének. Mi nagyjából 10%-át költjük annak, amit említettek, és a motorok megváltoztatása csak növelné az árukat” – magyarázta az osztrák.

Forrás. telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr476923499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása