A RED BULL KERESZTBE TETT A FERRARINAK

2014/10/22. - írta: Baton

Vettel idén még biztosan nem tesztelheti a vörösök autóit.

Ferrari HD.jpg

Sebastian Vettel a szezon végén búcsút int a Red Bullnak. Bár a felek elmondásuk szerint barátságban válnak el, a Forma–1 farkastörvényei alól, így sem vonhatják ki magukat. Az osztrák istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz korábban elárulta, Vettelt teljes mértékben kizárják a csapat minden 2015-ös fejlesztéséből, s arról is említést tett, hogy a négyszeres világbajnok csak öt nappal a szezonzáró Abu-Dhabi Nagydíj után válik szabad emberré.

Mivel az utolsó futamot követő kedden és szerdán az arab országban kerül sor az utolsó idei kollektív tesztre, Vettel azon a Red Bull színeiben már nem, a Ferrariéban még nem vehet részt.

Mindezt az Auto Bild Motorsportnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is megerősítette. „A teszten Sebastian még nem vezetheti a Ferrarit. Ez már tény, és közöltük is Sebastiannal” – mondta az osztrák. A német lap szerint korábban a Ferrari igyekezett elérni, hogy új versenyzője még november 28-a előtt szabaddá válhasson, ám a Red Bull végül keresztbe tett nekik.

Mindez azonban nem akadályozza a vörösöket a 2015-ös felkészülésben. A csapat átszervezése továbbra is zajlik, az istállóhoz pedig több szakember is csatlakozik. Közöttük lesz az a Riccardo Adami is, aki 2008-ban a Toro Rossónál Vettel egyik mérnöke volt – jövőre a hírek szerint ő lesz a német versenymérnöke, miközben az eddig Fernando Alonso mellett dolgozó Andrea Stella egy szinttel feljebb lép, s a főmérnöki pozíciót tölti majd be. Emellett az Auto Bild szerint január közepére elkészül a Ferrari új gyára is, melyet még múlt évben kezdtek építeni Maranellóban.

Az olasz Autoprint mindeközben kevésbé pozitív hírekről számolt be a Scuderiával kapcsolatban. A lap megbízható forrásokra hivatkozva állítja, a csapat már a szélcsatornában teszteli 2015-ös autójának 60%-os modelljét, melynek adatait a szimulátorba is betáplálták. A most még ’Ferrari 666’-os kódnév alatt futó gép ezen virtuális próba során állítólag lassabbnak bizonyult az aktuális versenyautónál, az F14T-nél. A lap ugyanakkor hangsúlyozza, itt még nem a valódi és a végleges autóról beszélünk, a szimuláció során pedig elsősorban az aerodinamikai mutatókat hasonlították össze, a szintén fejlesztés alatt álló erőforrásról ugyanis még nincsenek adataik.

Az Autosprint ugyanakkor megjegyzi, ezen hírek egybevágnak azon feltételezésekkel, melyek szerint a Ferrari múlt hónapban a távozó Fernando Alonsóval és az érkező Sebastian Vettellel is közölte, jövőre még nincs garancia arra, hogy igazán versenyképes autót tudnak biztosítani számukra.

A 2015-ös modell egyébként az első olyan autó lesz, mely a csapathoz múlt ősszel visszatérő technikai igazgató, James Allison irányítása alatt készül. Főtervezője ezúttal is a görög Nikolasz Tombazisz lesz, valódi nevét pedig vélhetően csak a jövő téli bemutató alkalmával ismerhetjük meg.

Forrás: telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr736817383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása