KÉRDÉSES, MIKOR VETHETIK BE ÉLESBEN IS A VIRTUÁLIS BIZTONSÁGI AUTÓT

2014/11/19. - írta: Baton

Elképzelhető, hogy még a jövő évi idénynyitón sem alkalmazzák az új rendszert.

A szövetség Jules Bianchi szuzukai balesetét követően kezdett dolgozni egy új, a sárga zászlós figyelmeztetések idején érvényben lévő szisztémán, melynek segítségével az eddiginél hatékonyabban, kevésbé kockázatos módon lassíthatják le a versenyzőket. A virtuális biztonsági autós megoldást először Austinban, aztán rá egy héttel Interlagosban is tesztelte a mezőny a pénteki szabadedzéseken, és bár az első vélemények pozitívak voltak, adódtak nehézségek is, melyeket egyelőre nem sikerült megoldaniuk.

Az FIA szóvivője az Autosport kérdésére, a 2015-ös évad kezdetéig élesben is bevethető lesz-e a virtuális biztonsági autós rendszer, bizonytalan választ adott. „Nem vagyunk még biztosak ebben. A tesztek biztatóak voltak, de még szükség van némi fejlesztésre” – fogalmazott.

A legnagyobb problémát eddig az jelentette, hogy a versenyzők nehezen tudták folyamatosan tartani az előírt deltaidőt, mely a versenytempóhoz képest 35%-kal lassabb kört ír elő. Pedig hogy ne kelljen folyamatosan a kormány kijelzőjét nézniük, egy hangjelzést is alkalmaztak, mely figyelmezteti őket, mikor lépik túl a megengedett tempót. Brazíliában ráadásul változtattak: s a mérés kevésbé aprólékos lett, a jelzés megjelenése után a lassításra rendelkezésre álló időt pedig tíz másodpercre növelték. Mindez összességében javított a helyzeten.

„A versenyzőknek csupán arra kell figyelniük, hogy az előírt körhöz képest mindig pozitív tartományban maradjanak a jelzőtáblák (a veszélyes pályaszakasznál lévő bírói posztok) között, és ha a virtuális biztonsági autós fázisnak vége, előtte tíz másodperccel azt jelezzük is nekik. Ez egész jól működött” – magyarázta az FIA embere.

Végül pedig elmondta: amennyiben sikeres a virtuális biztonsági autó intézménye, az FIA abban az esetben sem tervezi lecserélni a valódi biztonsági autót ezen rendszerre. „Nagyon kérdéses, hogy a virtuális biztonsági autó valaha is helyettesítheti-e a valódi biztonsági autót. Vannak olyan helyzetek, amikor a mezőnyt más tempóval kell vezetni, más utakat kell választani. Ilyesmit pedig csakis a biztonsági autóval lehet csinálni” – fogalmazott a szóvivő.

Forrás. telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr1006916047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása