A büntetés annak köszönhető, hogy Romain Grosjean Lotusába ezen a hétvégén építik be idei hatodik belső égésű motorját, turbófeltöltőjét és hőenergia-visszanyerő rendszerét (MGH-U). A szabályok értelmében ha valaki először használ fel egy szezonon belül bármely részegységből egy hatodikat, azért tíz rajthelyes hátrasorolás jár. Minden további hatodik részegységért pedig 5-5 rajthely. A francia ezzel összesen 20 rajtpozíciót veszít.
Legalábbis elméletben. A Lotus idei formáját elnézve ugyanis mindez a gyakorlatban csupán pár rajthelyes büntetést jelentene számára, s miután több verseny már nincs hátra, így a fennmaradó helyeket sem viheti tovább a következő futamra. Az FIA ítészei éppen ezért úgy döntöttek, hogy a fennmaradó büntetést – a rajthelyek számának megfelelően – időbüntetéssé alakítják.
Mégpedig a következők szerint:
1-5 rajthelyig 5 másodperces időbüntetés
6-10 rajthelyig 10 másodperces időbüntetés
11-20 rajthelyig áthajtásos büntetés
20 rajthely fölött 10 másodperces „stop and go” büntetés
Forrás. telesport.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.