Három csapat is nagy reményekkel várta a lámpafényes futamot, ám a Mercedesnek már a felvezető körnél csalódnia kellett, mikor is Nico Rosberg autója nem volt képes elhagyni a rajtrácsot. A fiatal német versenyző a boxból még neki tudott vágni a versenynek, s talán nem okozott volna számára problémát egy pontszerző hely megszerzése sem, ám a technika ördöge ezúttal kibabrált vele, s a 14. körben fel kellett adnia a futamot.
Hamilton a verseny elejétől kezdve dominálta a viadalt, és nem hagyott esélyt a többieknek. Csupán az utolsó kiállásánál forgott talán egy picit veszélyben az első helye, mikor Vettel megelőzte őt, ám a brit játszi könnyedséggel utasította maga mögé a használt gumikkal küszködő címvédőt, és végül kényelmes előnnyel behúzta a győzelmet.
Összességében véve a Red Bullnál is örülhettek, hiszen - bár a futamot nem sikerült megnyerniiük - a második és harmadik hely az övék lett, s ezzel ők szerezték a legtöbb konstruktőri pontot a futamon. A csapat rádióbeszélgetései szerint Ricciardonak gondjai voltak az autóval, ám a neki küldött, burkolt üzenetnek ható tanácsok még okozhatnak kellemetlen perceket számára.
Fernando Alonso ezúttal is legyőzte csapattársát, Kimi Raikkönent, és akár a második helyet is megszerezhette volna, ha nem áll ki - mindössze hét körrel az előző boxkiállását követően - a biztonsági autó pályára küldésekor. Ekkor ugyanis Vettel és Ricciardo és megelőzte, és a spnyol már nem tudta korrigálni ezt a taktikai hátrányt. Alonso Végül negyedik lett, míg a forgalommal küszködő finn Jégember, csak a nyolcadik helyen zárt.
Felipe Massa boldog lehet az ötödik hellyel - nem volt több a Williamsben. Csapattársa, Valtteri Bottas most csak tizenegyedik lett.
A versenyzői ülésért hajtó Jean-Éric Vergne fantasztikus eredményt elérve a hatodk helyen zárt. Tette mindezt úgy, hogy még egy 5 másodperces büntetéssel is sújtották a végelszámolásnál, miután jogtalanul szerzett magának előnyt az egyik pályaelhagyásakor.
Pozitívum még, hogy mindkét Force India pontot szerzett, s ezzel maguk mögé utasították a McLarent a konstruktőri pontversenyben. Ez pedig - ha az év végi összesítésben is így lesz - jókora anyagi könnyebbséget jelentene az istálló számára.
A 7. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE 60 KÖR (303,763 KM) UTÁN:
HELYEZÉS | VERSENYZŐ | CSAPAT | IDŐ | RAJT |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 2:00:04.795 | 1. |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +13.534 | 4. |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +14.273 | 3. |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | +15.389 | 5. |
5. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +42.161 | 6. |
6. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso-Renault | +56.801 | 12. |
7. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | +59.038 | 15. |
8. | Kimi Raikkönen | Ferrari | +1:00.641 | 7. |
9. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | +1:01.661 | 13. |
10. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +1:02.230 | 9. |
11. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +1:05.065 | 8. |
12. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1:06.915 | 18. |
13. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +1:08.029 | 16. |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1:12.008 | 10. |
15. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +1:34.188 | 22. |
16. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1:34.543 | 19. |
17. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +1 Kör | 21. |
Jenson Button | McLaren-Mercedes | 54. kör | 11. | |
Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 41. kör | 17. | |
Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 17. kör | 14. | |
Nico Rosberg | Mercedes | 14. kör | 2. | |
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 0. kör | 20. |
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton (39. kör) 1:50.417
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.