Oroszország több, mint ötven éven keresztül csak kívülállóként figyelhette a száguldó cirkusz nyüzsgő forgatagát, hisz' néhány évvel ezelőtt még sem versenyzőjük, sem csapatuk, de még csak helyszínük sem volt. Aztán eljött 2006, amikor is első orosz csapatként a Midland F1 Racing csatlakozott a Forma-1 mezőnyéhez, s bár pályafutásuk tiszavirág életűnek bizonyult - hisz' ebben a formában már az első évet sem fejezték be -, azért fontos mérföldkőnek számított Oroszország száguldó cirkusszal való kapcsolatainak kialakításában.
2010-ben aztán, Vitalij Petrov révén az első orosz versenyző is bemutatkozhatott a Forma-1-ben, aki a Renault színeiben már a negyedik futamán megszerezte Oroszország első pontjait a királykategóriában. Petrovnak ebben az évben még négyszer sikerült pontszerző helyen célba érnie, melyek közül épp a hungaroringi futam hozta számára a legszebb eredményt, ahol is ötödik lett. A "viborgi rakéta" a 2011-es évadnyitón aztán megszerezte saját maga és Oroszország első dobogós helyezését is, mely eredményt azonban később már egyszer sem sikerült megismételnie.
Petrov 2013-ra már nem kapott szerződést egyetlen csapattól sem, így ebben az évben nem volt orosz pilóta a Forma-1 mezőnyében. Nem kellett azonban sokáig csüggednie az orosz szurkolóknak, hisz' Daniil Kvyat révén idén egy újabb orosz versenyző mutatkozhatott be a királykategóriában, akinek köszönhetően már az első orosz Forma-1-es rekord is megszületett. A Toro Rosso versenyzője ugyanis már legelső versenyét a kilencedik helyen fejezte be, mellyel 19 évesen és 324 naposan ő lett minden idők legfiatalabb pontszerzője. A fiatal orosz pilóta előtt nagy jövő állhat, hiszen Sebastian Vettel távozását követően a Red Bull őt szerződtette le Daniel Ricciardo mellé 2015-re.
Az idei év ezen felül még két szempontból vált - eddig - jelentőségteljessé Oroszország Forma-1-es jelenlétét illetően, hiszen amellett, hogy a hétvégén rendezik az első Orosz Nagydíjat, a Marussia idén megszerezte az első orosz konstruktőri bajnoki pontokat is, épp az előző, suzukai versenyen sajnálatos balesetet szenvedő Jules Bianchi révén. A francia pilóta Monacoban ért el kilencedik helyezést.
De, hogy magáról a pályáról is essék néhány szó: a szocsi versenypálya (hivatalos nevén Sochi International Street Circuit) 5848 méter hosszú, és 18 kanyar (12 jobbos és 6 balos) található rajta. Leghosszabb padlógázos szakaszán több, mint egy kilométeren keresztül száguldhatnak akadály nélkül a versenyzők, ahol a csúcssebességük elérheti, akár az óránkénti 330 kilométert is.
És végül:
AZ 1. OROSZ NAGYDÍJ HIVATALOS PROGRAMJA (MAGYAR IDŐ SZERINT):
PÉNTEK | |||
1. Szabadedzés | 08:00 - 09:30 | ||
2. Szabadedzés | 12:00 - 13:30 | ||
SZOMBAT | |||
3. Szabadedzés | 10:00 - 11:00 | ||
Időmérő edzés | 13:00 - 14:00 | ||
VASÁRNAP | |||
Futam | 13:00 |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.