Már a csütörtöki pályabejárás során több versenyzőnek feltűnt, mennyire szűk az orosz versenypálya bokszutca-bejárata, az első két szabadedzés után pedig többen újra bírálták annak kialakítását. A legfőbb problémát az utolsó előtti kanyarnál húzódó rész jelenti: itt a versenyzők egy része versenytempóban halad, s a 90 fokos kanyar külső ívére sodródik – időnként két kerékkel a fehér vonalat is érintve. Aki azonban elszámítja magát, s még jobban kisodródik, akár neki is mehet a bokszutcát a pályától elválasztó, az utolsó kanyarnál kezdődő falnak.
Miután ezen falat nem hosszabbíthatják meg, s hozhatják előre egészen az utolsó előtti kanyarhoz (az már a versenyíven haladó versenyzők számára jelentene veszélyt), az FIA más megoldáshoz nyúlt: a folytatásban az eddigi 80-ról 60 km/órára csökkenti a bokszutcai sebességhatárt. Más kérdés, hogy a sebességet csak a veszélyesnek tartott kanyar után kezdik mérni. Ám a szigorítással a szövetség rákényszeríti a résztvevőket a korábbi lassításra.
Forrás: telesport.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.