HIVATALOS: A MARUSSIA ÉS A CATERHAM IS KIHAGYJA A SORON KÖVETKEZŐ KÉT NAGYDÍJAT!

2014/10/26. - írta: Baton

Amerikában és Brazíliában is csak 18 autó lesz a rajtrácson - 2005 óta nem volt ilyen.

Marussia - Caterham HD.jpg

Hetek, sót hónapok óta hallani lehetett már olyan szóbeszédeket, ami a Marussia, s még inkább a Caterham megszűnését pedzegették, ám az elmúlt néhány napban igencsak felgyorsultak az események a két kiscsapat körül. A Caterham vezetői sokáig próbálták leplezni a helyzet súlyosságát, ám Kamui Kobajashi el-el ejtett félmondatai a nem megfelelő alkatrészellátásról mégis körvonalazni kezdték: Leafieldben bizony nagy a baj. Aztán tegnapelőtt robbant a bomba, miszerint az istálló ellen csődeljárás van folyamatban, s már a gárda Forma-1-es gyárát is be kellett zárni. Akkor még nem volt egyértelmű, mi lesz a sorsa a zöld alakulatnak, ám tegnap kiderült: a Caterhamnek ki kell hagynia a soron következő két nagydíjat.

A rossz hírt maga Bernie Ecclestone erősítette meg, miközben azt is elhintette, hogy a szintén nehéz anyagi helyzetben lévő Marussia sem lesz ott a "nyugati turnén". "A két csapat közül egyik sem fog versenyezni Amerikában." - jelentette ki a brit üzletember a Reuters hírügynökség egyik neves riporterének.

Igaz, a Marussia esetében még nem történt meg a hivatalos visszalépési kérelem - ami a Caterham esetében már engedélyezve is lett -, ám a hírek szerint az oroszok autói sem voltak ott a Forma-1-es felszerelések szállítását végző FOM (Formula One Management) Austinba tartó szállítmányában. Márpedig, ha ez valóban igaz, akkor az amerikai versenyen kívül szinte bizonyos, hogy a Marussia az azután következő Brazil Nagydíjon sem vesz részt, hiszen a csapatok felszereléseit közvetlenül az Amerikai Nagydíj helyszínéről szállítják Interlagosba. A szezonzáró Abu-Dhabi Nagydíj előtt a mezőny aztán még visszatér Európába egy kis időre, ám hogy a két kiscsapat képes lesz-e csatlakozni a hiányukkal fennmaradó kilenc istállóhoz, egyelőre még roppant bizonytalan.

A Marussia állítólag egy kínai befektetőnek köszönhetően menekülhet meg - ha megmenekül, a Caterham esetében azonban még ennyi biztató jel sincs. Ami viszont tény, hogy: a 2005-ös Monacoi Nagydíj óta nem volt olyan kevés autó a rajtrácson, mint amennyi Austinban lehet.

Valóban szükség volt a V6-os motorokra?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr836833287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása