ALONSO MÁR TAVALY FONTOLGATNI KEZDTE A TÁVOZÁSÁT

2014/11/20. - írta: Baton

A kétszeres világbajnok spanyol pilóta végre őszintén beszélt távozásának valódi okairól.

Megtörténtek a nagy bejelentések, és hirtelen kiderült, mi volt igaz és mi nem az elmúlt hónapok pletykáiból, melyek a Ferrariról, Sebastian Vettel érkezéséről és Fernando Alonso távozásáról napvilágot láttak. A kétszeres világbajnok spanyol versenyző az Abu-Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján részletesen beszélt arról, mi vezetett szerződésbontásáig.

„Ez most egy új fejezet a karrieremben. Úgy éreztem, új kihívásra, új motivációra van szükségem. De nem volt ez egy könnyű döntés” – nyilatkozta Alonso. „Őszintén szólva már egy éve is tárgyaltam, de vártuk az idei évet, az új autót, az új korszakot. Idén aztán nyáron, úgy szeptember környékén úgy éreztem, ideje váltani. Meghoztam ezt a döntést, majd idővel kiderül, jól tettem-e. Nagyon büszke vagyok az előző öt évre, rendkívüli csapat és márka a Ferrari. Emberként és versenyzőként is sokat fejlődtem ez idő alatt. Jó érzésekkel és szép szavakkal távozom. Bár nem lettünk bajnokok, háromszor voltunk másodikak. Nagyon büszke vagyok ezekre a második helyekre, valamint az évek során elvégzett munkára. Most ideje, hogy bezárjunk egy ajtót, és kinyissunk egy másikat.”

Alonso a várakozás szerint a McLarennél folytatja majd pályafutását, ám erről még nem történt hivatalos bejelentés. A brit csapat a héten közölte, december 1-je előtt semmiképpen sem teszi hivatalossá jövő évi versenyzőfelállását. A sajtótájékoztatón a riporter megkérdezte Alonsót, a szezonzárót követő kétnapos teszt, melyen a wokingiak már a Honda erőforrásával körözhetnek, mennyire befolyásolják a jövőjét. A spanyol határozott választ adott: „Semennyire.”

Alonso elárulta, már 2013-ban elhatározta, hogy amennyiben idén sem lát előrelépést a Ferrarinál, távozik. Egyúttal azt is elmondta, hogy Luca di Montezemolo leváltásának, az új vezetőség távlati terveinek is köze volt a váltáshoz. „Nem volt olyan konkrét pillanata ennek az évnek, amely úgymond felnyitotta volna a szememet. Már múlt évben voltak bizonyos kétségeim 2014-gyel kapcsolatban. Tudtam, hogy gyökeres szabályváltozások lesznek, ezért úgy gondoltam, az lesz a legjobb, ha meggyőződök arról, hogy alakul ez az új turbómotoros év a Ferrari számára. Emellett nagyon közeli kapcsolatban álltam Montezemolo elnökkel is.”

„Minden héten beszélgettünk, és többé-kevésbé megállapodtunk arról, hogy amennyiben idén sem leszünk elég versenyképesek, átgondolom a további lehetőségeimet. Aztán jött a nyári szünet, és úgy éreztem, ideje leülnöm az elnökkel, hogy közöljem vele, távozom. De mint mondtam, hálával tartozom a Ferrarinak. Úgy érzem, ez mindkét fél számára a legjobb lépés. Továbbra is tiszteljük egymást, és szeretem ezt a csapatot. Nem leszek többé a Ferrari versenyzője, de hétfőtől Ferrari-szurkoló leszek.”

„Jobb versenyző vagyok, mint 2009-ben, amikor érkeztem. Felkészültebb vagyok, a versenyzői képességeim is fejlődtek, ez tehát egy nagyon-nagyon fontos része volt a pályafutásomnak. Azonban érezni kell, mikor jön el a váltás ideje, és én úgy éreztem, hogy valami újra van szükségem. Megértették, segítőkészek voltak, értették az álláspontomat – hiába volt két további évre szerződésem. Most pedig remélem, hogy a jövőben jobb helyzetben leszek, és a győzelmekért küzdhetek.”

Alonso arról is beszélt, hogy hiába a kudarcok, a csapatváltás korántsem volt olyan magától értetődő számára idén, mint amilyennek most tűnhet. „Ez hosszabb folyamat volt annál, mint ahogy elmondtam. Sokáig tartott, míg mérlegeltük, mik a legjobb lehetőségek számunkra. Az év első hónapjaiban még az is szóba került, hogy meghosszabbítjuk a szerződésemet – egészen 2019-ig” – árulta el.

„Ez tehát egy alakuló folyamat volt. Amikor belülről látod ezt, a csapat része vagy, érzékeled, milyen irányba tartotok a jövőt illetően. Ezzel vagy egyetértesz, vagy nem, és én talán nem értettem egyet túlságosan. Szeptemberben pedig kimondtam, a legjobb, ha búcsút intünk egymásnak – ha lehetséges. De nem volt semmi különös a szeptemberben. Motiváltnak és elégedettnek kell lennem, szeretnem kell azt, amit csinálok, és akkor már úgy éreztem, ez nincs meg. Ezután pedig elkezdtem keresni a további lehetőségeket” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Forrás. telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr416918647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása