KÍSÉRTETIES HASONLÓSÁGOT MUTAT A MCLAREN JÖVŐ ÉVI ELSŐ SZÁRNYA A RED BULL IDEI KONSTRUKCIÓJÁÉVAL

2014/11/22. - írta: Baton

A párhuzam, persze nem véletlen...

A McLaren a múlt pénteken bejáratta következő évi Honda-erőforrását Silverstone-ban, melyet a tervek szerint a jövő kedden induló kétnapos teszten újra pályára visznek majd Abu-Dhabiban. Míg az átmeneti tesztautó a japánok felkészülését segíti, ezzel párhuzamosan már a 2015-es modell fejlesztése is zajlik. S ezt aerodinamikai részlegük új vezetője, az idén szeptemberben a Red Bulltól érkező Peter Prodromou irányítja.

A brit szakembert Adrian Newey jobbkezeként ismerhettük meg, akinek kulcsszerepe volt az osztrák csapat elmúlt években aratott sorozatos sikerében. A fejében a Red Bull „titkait” is Wokingba vivő Prodromou munkájának első gyümölcsét a pénteki szabadedzéseken már a nagyközönség is láthatta: a McLaren Kevin Magnussen autójára ugyanis egy új fejlesztésű első szárnyat tett, mely koncepcióját tekintve megegyezik a Red Bulléval. És teljesen eltér a McLaren által eddig használttól.

Az új verzió a korábbi négy helyett már öt elemből áll, valamint egy kiegészítő elemből – míg véglapjai gyakorlatilag egy az egyben a Red Bull másolatai: egyenesebbek, egyszerűbbek. Craig Scarborough, az Autosport technikai szakírója ugyanakkor kiemelte, a két csapat szárnya között azért eltérések is vannak. „Ez nem közvetlen másolat. Az egyik autóhoz tervezett elem nem feltétlenül működik jól egy másik autón. Ám a koncepciót újra lehet hasznosítani, és a McLaren előnyt kovácsolhat a filozófiából, melyet a rajtrács legjobb karosszériájával rendelkező csapat követ” – írta a szakember.

„A McLaren az elmúlt években sokkal egyszerűbb első szárnyakat használt, mint ellenfelei, de idén legalább olyan bonyolultat gyártott, mint a többiek. Ahogy a csapatok egyre többet megtudtak az új, keskenyebb 2014-es első szárnyakról, eltérő irányokat követtek. A mostani legfőbb újítást, melyhez valószínűleg sok más változás is társul majd az aerodinamika terén, kilenc hét alatt fejlesztették ki, ami meglehetősen gyors, figyelembe véve, hogy meg kellett tervezni, szimulációkat kellett végezni és le kellett gyártani ezt az összetett elemet” – elemzett Scarborough.

A szárny mellett egyébként egy teljesen új aerodinamikai csomagot is teszteltek a britek pénteken, melynek részét képezte az új hátsó fékhűtés, valamint új fordítólemezek.

Forrás. telesport.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1stories.blog.hu/api/trackback/id/tr386923435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása