Miután két sereghajtó ellen is csődeljárás indult, a mezőnyben maradt kisebb alakulatok (a Force India, a Sauber és a Lotus) képviselői több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek a FOM elnökével, megoldást azonban nem találtak az általuk felvázolt problémára. Egybehangzó véleményük szerint a mezőny létszáma tovább csökkenhet, ha nem sikerül megállítani a sport kiadásainak növekedését, avagy igazságosabbá tenni a bevételek elosztását. Abban az esetben, ha újabb csapatok távoznak, a Forma-1 vezetői állítólag ügyfélautókkal, avagy továbbfejlesztett GP2-esekkel szeretnék feltölteni a mezőnyt – a kicsik nem szimpatizálnak ezzel az elképzeléssel.
Ők a folytatásban is önálló konstruktőrként szeretnének bizonyítani, ezért továbbra is az igazságosabb elosztás mellett kardoskodnak, legutóbb pedig tárgyalást kezdeményeztek Ecclestone-nal. A brit üzletember elfogadta felkérésüket, a hétvége előtt azonban ismét bírálta őket. „Ők mind aláírtak egy szerződést” – mondta a Press Associationnek. „Pontosan tudják, mit írtak alá és azzal is tisztában vannak, mennyi pénzt fognak kapni. Azt nem tudjuk kontrollálni, mennyit költenek; és ez itt a baj! Az üzleti életben ez általában úgy működik, hogy az ember a bevételeinél kevesebbet költ, mert különben bajba kerül. Úgy tűnik, ők nem ezt a modellt követik!”
A kicsik egyik felvetésével Ecclestone is egyetért; a már említett levél írója – Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetője – megemlíti, hogy 2014-ben elsősorban a V6-os turbófeltöltős erőforrások bevezetése miatt növekedtek meg a csapatok kiadásai. Ezt a formulát a FOM első embere sem támogatta. „Ebben százszázalékosan egyetértek velük! Támogatom is őket. Én magam soha, de tényleg sohasem gondoltam arra, hogy a Forma-1-nek szüksége lenne erre a motorformulára. Ne értsenek félre, hihetetlen a technikájuk és az, hogy mekkora erőt képesek leadni ilyen kevés üzemanyaggal, de ezt a rendszert nem fogják használni az utcai autókban, szóval ez az egész csak a mérnökök számára érdekes, a csapatoknak nem az” – magyarázza.
„Ezek a csapatok sem akarták az új erőforrásokat, szóval most azoknak az embereknek kellene változatlan áron eladniuk őket, akik korábban olyan hevesen kampányoltak a bevezetésük mellett. Viszont ők most arra számítanak, hogy a fejlesztésekbe ölt pénzüket a csapatoktól szerzik meg. Egyértelmű, hogy szükségünk van valamiféle költségcsökkentésre, hiszen feleslegesen áldoznak ennyi pénzt, de az is tiszta, hogy mindezt a győzelem megszerzéséért teszik. Viszont, egyelőre úgy tűnik, senki sem tett lépéseket a költségcsökkentés irányába – és ez igaz azokra az emberekre is, akik most panaszkodnak” – zárta gondolatait Ecclestone, aki azt a felvetést ostobaságnak tartja, hogy a nagycsapatok és a sport vezetői összefogtak a kicsik ellen, és már nem látják őket szívesen az F1-ben.
Forrás. telesport.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.